Zacznij śpiewać nie tylko w zaciszu swojego domu. Pomogą Ci w tym lekcje śpiewu z profesjonalistami, którzy naukę zaczną od podstaw lub przygotują Twój głos do konkretnego, wybranego przez Ciebie utworu.
Lekcja śpiewu odbywa się przy akompaniamencie pianina oraz podkładów muzycznych. Oprócz treningu wokalu, możesz poznać także techniki emisji głosu poprzez ćwiczenia intonacyjne, wyrównujące rejestry i poszerzające skalę, różnicujące dynamikę i artykulację głosu. Umiejętności te na pewno Ci się przydadzą również na co dzień: w szkole przy wystąpieniu przed klasą, w pracy czy przy dokonywaniu prezentacji.
Zajęcia prowadzone są przez osoby czynnie występujące na scenie na wszystkich poziomach nauczania (włącznie z zawodowym). Możesz wybrać wokal rozrywkowy, śpiew klasyczny, piosenkę aktorską lub kabaretową, a także skorzystać z techniki SLS czy wejść w świat tajników beatboxu.
Lekcje indywidualne trwają 50 minut, a zajęcia dla małych dzieci 25 minut.
Dla małych dzieci przygotowaliśmy specjalny pakiet zajęć – zapoznaj się z nim.
Sprawdź nasze PROMOCYJNE CENY i zapisz się na zajęcia – za zajęcia możesz zapłacić przez Internet.
Warszawa, Studio Sienna 41 – Fabryka Muzyki – szkoła muzyczna | Tel.: 883-10-10-80
Marta Jeż – emisja głosu, dykcja, autoprezentacja, logopedia artystyczna
Sebastian Ziomek – piosenka aktorska i kabaretowa, śpiew, musical, praca z tekstem, przygotowania do szkół teatralnych
Katarzyna Zielińska „Lins” – śpiew rozrywkowy
Patryk „Tik Tak” Matela – beatbox
Filip Zieliński – śpiew klasyczny, rozrywkowy, musical
Anna Szostek – śpiew klasyczny/rozrywkowy
Magdalena Czerwińska – śpiew klasyczny/rozrywkowy
„Ralph” – Rafał Kamiński – śpiew rozrywkowy
Agnieszka Bigaj – śpiew rozrywkowy
Warsztaty Klinika głosu
Warsztat wokalny z logopedii medialnej z elementami autoprezentacji
W dobie telefonów komórkowych pewne znane przysłowie chyba powinniśmy zmienić na „jak Cię słyszą, tak Cię piszą”. Głos stał się integralną częścią naszego wizerunku. Dlatego podczas zajęć wydobędziemy z głosu to, co najlepsze. Poruszymy aspekty zdrowotne i oddechowe, aby uniknąć chrypki, powikłań związanych z nieprawidłową emisją i zapobiec powstawaniu guzków śpiewaczych.
Sięgniemy także do elementów estetycznych takich jak odpowiednia dykcja czy prawidłowe stosowanie akcentów.
„Wszyscy wielcy mówcy byli najpierw złymi mówcami.”
Ralph Waldo Emerson
Zajęcia trwają 90 minut.
Zajęcia poprowadzi dyplomowany logopeda, Marta Jeż.
Warsztaty beatboxu – Human Beatbox
Człowiek – orkiestra
Beatbox to sztuka rytmicznego wydawania dźwięków ustami. Ty też to potrafisz!
Na początek – absolutne podstawy beatboxu, nauka prostych dźwięków perkusyjnych — stopa, werbel, hi-hat. Pracujemy nad brzmieniem, oddechem i łączeniem dźwięków w proste rytmy. Później je doskonalimy, dodając co chwila nowe dźwięki, m.in. bas, skrecze, czy wokalne efekty specjalne.
Minimalną porcję teorii muzycznej poznasz w sposób zabawny i przyjazny, tak aby oprócz solidnej dawki wiedzy zapewnić doskonałą zabawę. Od pierwszych minut warsztatów do kończącego je energicznego jam session. Na zajęciach używamy licznych materiałów pomocniczymi, m. in.: plansze, zbiór autorskich nagrań audio oraz skrypt zawierający esencję niezbędnej wiedzy.
Tempo nauki dobieramy indywidualnie, w przypadku zróżnicowanych poziomów uczestników dostają oni ćwiczenia o różnym poziomie trudności.
Po warsztatach głębiej odetchniesz, lepiej poczujesz rytm i będziesz głośniej oraz wyraźniej mówić. Nie wspominając, że to niezapomniana przygoda i świetna zabawa.
Warsztat beatboxu prowadzony jest przez dyplomowanego i niezwykle skutecznego nauczyciela z wieloletnim doświadczeniem – Patryka „Tik Taka” Matelę.
Wokalizy – fala uderzeniowa w starciu światów muzyki
Mottem dla głosu mógłby być wers z K. I. Gałczyńskiego – „Przeszyć Cię jak nitką, otoczyć jak przestwór„… Jak ogarnąć rzecz nie do ogarnięcia? Użycie głosu w muzyce, to temat złożony i głęboki jak wszechświat. Dźwięk głosu może pojawić się wszędzie i pod dowolną postacią. Najczęściej jednak stanowi przednią falangę aranżacji w muzyce. Siłę uderzeniową, jedną z pierwszych składowych jakie rejestrujemy w pierwszym zetknięciu z muzyką. Jednocześnie wokal jest narzędziem najbardziej uniwersalnym z wszystkich instrumentów – głos pokrywa wszystkie wymiary aspektów muzyki – może jej towarzyszyć (jako imitacja dźwięków ze świata lub instrumentów), być nią (przy odpowiedniej skali i wytrenowaniu sam w sobie może być najpotężniejszym instrumentem), a także użyczać muzyce swojego alternatywnego quasi muzycznego wymiaru (szept, mowa, krzyk, deklamacja, narracja).
Do pewnego stopnia jest zjawiskiem równie nieuchwytnym, co czasoprzestrzeń. W jakimś sensie zawsze „poza i ponad”, niezależnie od wszystkiego. Żaden inny instrument nie jest „wbudowany” organicznie w muzyka, stąd poniekąd wszystkie instrumenty są technicznymi narzędziami ekspresji, podczas gdy głos z reguły (i funkcji w przyrodzie) ekspresją po prostu jest – czysto instynktowny, naturalny i nieujarzmiony – ze wsparciem techniki i technologii, bądź bez.
Ewolucja historyczna i kulturowa doprowadziła do „zasadzenia” się i adaptacji głosu w dowolnym zjawisku muzycznym. W muzyce klasycznej i współczesnej – jest czołem dźwiękowego natarcia (opera), składnikiem eksperymentu dźwiękowego w złożonych formach kompozytorów współczesnych (Penderecki, Lutosławski) lub instrumentem samym w sobie (jazz, Bobby Mc Ferrin, Urszula Dudziak). W muzyce popularnej też jest frontem natarcia na słuchacza (pop, rock, rap) ale przede wszystkim nośnikiem stylistyki (śpiew popowy, jazzowy, rockowy, metalowy, poezja śpiewana, piosenka aktorska, muzyka chóralna – gdzie głosy jednocześnie są orkiestrą). Druga strona medalu to funkcja estetyki i frontalnego oddziaływania na emocje (siła wiary i wspólnoty w pieśniach religijnych i patriotycznych, nurt gospel; melodyjne i nośne głosy w nurcie pop, brudne i jakby niedbałe wokale bluesmanów, krzyk rockmana, warkot i bulgot subkultur metalowych, spokój i stonowanie poezji śpiewanej, czy przegląd tricków talentu aktorskiego w teatrze i piosence aktorskiej).
Głos to odzwierciedlenie absolutu w przyrodzie i muzyce – jest wszędzie i pod wszelkimi dowolnymi postaciami, dając ludziom obdarzonym talentem i uwarunkowaniami naturalnymi nieograniczone możliwości ekspresji i realizacji w muzyce.
Copyright (C) Martin Karski. Wszelkie prawa zastrzeżone
Organizatorem zajęć jest Fundacja Fabryka Muzyki, z siedzibą w Warszawie przy ul. Siennej 41/76.